Webanalyse

van onze webanalyse mag je concrete, heldere
en uitvoerbare adviezen verwachten

webanalyse-marketing-communicatie-reclamebureau-exposure-website-webdesign-www.exposuregroep.nl

van onze webanalyse mag je concrete, heldere
en uitvoerbare adviezen verwachten

Webanalyse

Webanalyse is een analyse welke informatie oplevert voor het verder ontwikkelen van je aanwezigheid op internet

Bij een webanalyse kijken wij naar je website en alle online activiteiten welke gebruikt kunnen worden ter ondersteuning van je website. Van onze webanalyse mag je concrete, heldere en uitvoerbare adviezen verwachten.

Om gevonden te worden op internet is een mooie website niet voldoende. Natuurlijk is het een vereiste dat een website er fraai uitziet, maar een zoekmachine, zoals Google, bepaald of je website naar voren komt bij het intoetsen van bepaalde zoekwoorden of zoektermen.

De vindbaarheid van een website wordt bepaald door de inhoud en de technische achtergrond. Het uiterlijk kan bepalend zijn of een bezoeker zich kan identificeren met de website.

Online vindbaarheid vergroten

Onze webanalyse betekent je online vindbaarheid vergroten. Met onze webanalyse wordt duidelijk wat de mogelijkheden zijn van je huidige website (o.a. bezoekers aantallen en pageviews) en hoe dit gemaximaliseerd kan worden.

Aan de hand van de inzichten die de webanalyse oplevert, kun je met diverse maatregelen de vindbaarheid van je website vergroten.

Bij een webanalyse nemen wij niet alleen de technische kant van je website door, maar wij kijken ook zeer aandachtig naar de inhoudelijke kant van je site.

Met onze website analyse wordt voor je duidelijk gemaakt welke zaken er ontbreken aan je site m.b.t. vindbaarheid en zoekmachine vriendelijkheid en hoe je zelf deze zaken kunt aanpassen.

Je website winstgevend maken

De online markt blijft toenemen. Dit is voor ons een reden om onze relaties attent te maken op het belang van een goede geoptimaliseerde website.

De vindbaarheid van een website vergroten is dus essentieel. We bieden diverse middelen aan voor weboptimalisatie.

Een website is meer dan een visitekaartje voor je bedrijf. Een website dient bezoekers te activeren / enthousiasmeren om tot een aankoop of bezoek over te gaan.

Met een webanalyse, gevolgd door een weboptimalisatie zal met de juiste aanpassingen met bijvoorbeeld zoekwoorden, welke afgestemd zijn op je doelgroep, de winstgevendheid van je website doen toenemen.

Onze webanalyse in 10 stappen

met ons stappenplan wordt je website vele malen beter

webanalyse-metatags-beter-gevonden-worden-online-exposure

Stap 1

Gebruik je metatags
Voor zoekmachines is het belangrijk dat er bij een website metatags worden gebruikt. Deze gebruiken de zoekmachines bij de indexering van een website. Zijn er geen metatags toegevoegd aan een website of zijn deze verkeerd ingevoerd of is er een overkill dan zal dit negatieve gevolgen hebben voor de
indexering van de website. Een gegeven welke zal leiden tot een lagere ranking van de website. Dit zal ten koste gaan van de vindbaarheid van de website. Je zal begrijpen dat wij voor een
webanalyse altijd starten met het bekijken en meten van de metatags. Hier kun je op korte termijn progressie mee boeken voor de vindbaarheid.

webanalyse-exposure-google-analytics-meer-bezoekers-op-je-website

Stap 2

Maak je eigen rapporten
We begrijpen dat het makkelijk is om de standaardrapporten van Google Analytics te gebruiken. Deze rapporten besparen je tijd, maar deze rapporten zijn wel standaard. Dit betekent dat ze in feite nooit passend zijn voor je website. Een website is een unieke uiting, welke een unieke rapportage vergt. Voor een goede webanalyse vinden wij het dan ook essentieel om specifieke rapportage in te stellen. Zo krijg je een veel beter beeld van wat er op je website gebeurd.

webanalyse-meer-bezoekers-naar-je-website-weboptimalisatie-exposure

Stap 3

Analyseer de bezoekersaantallen
Een website is vaak een verlengstuk van een bedrijf of zelfs het bedrijf zelf. Het is in beide gevallen een instrument om bezoekers aan te trekken. Bij onze webanalyse kijken we naar
de opbouw van de bezoekers. Het is niet zo maar: hoe meer bezoekers hoe beter. Belangrijk is om te weten wie de bezoekers zijn, de reden om de website te bezoeken en wat ze op de website doen.

webanalyse-exposure-google-demografische-gegevens-bezoekers-op-je-website

Stap 4

Stel de demografische factoren in
Wanneer je echt wilt zien hoe de demografische gegevens van je bezoekers zijn, dienen de instellingen bij Google Analytics aangepast te worden bij het kopje ´Demografie´. Om een webanalyse te kunnen maken is het raadzaam om deze aanpassingen enkele maanden voor je webanalyse te doen. Op deze manier is er tijd om gegevens te kunnen verzamelen.

Wanneer je de Demografische instellingen niet aanpast, krijg je hier geen gegevens van je website te zien, maar een standaard uitkomst. Deze is niet van je eigen website en mag dus niet gebruikt worden voor je webanalyse!

webanalyse-marketing-communicatie-reclamebureau-exposure-website-webdesign-bezoekers-sessieduur-website

Stap 5

Analyseer de gemiddelde sessieduur van je bezoeker
De gemiddelde sessieduur kan een factor zijn welke je in de tijdlijn van Google Analytics kunt vergelijken. Het is voor een vergelijking wel belangrijk om ´appel met appels´ te vergelijken.
Kijk bijvoorbeeld naar gelijke periodes / jaargetijden. Het bezoeken van een website kan invloed hebben van seizoenen en dit zie je direct terug in de bezoeken.

Voor een webanalyse is een gemiddelde echter een gegeven welke dient als startpunt voor de beoordeling van de bezoektijd van een website. Het is goed om te kijken hoe dit gemiddelde is
opgebouwd. Zitten er grote pieken in of dalen of is het een constante?

webanalyse-search-console-exposure-www.exposuregroep.nl

Stap 6

Vergelijk je SEO-optimalisatie
Om je vindbaarheid bij Google te optimaliseren wordt gebruik gemaakt van een SEO-optimalisatie. Als uitgangspunt is daar weinig mis mee. Echter een SEO-optimalisatie is een start. Onze webanalyse geeft je inzicht of de SEO-optimalisatie ook echt voor je werkt.

Zoeken mensen op je zoekwoorden en komen bezoekers via je zoekwoorden op je website? Dit en meer gegevens over je zoekwoorden verwerken we in onze webanalyse. Als Google
tool gebruiken we hiervoor Search Console.

.

webanalyse-marketing-communicatie-reclamebureau-exposure-website-webdesign-content-beelden-tekst

Stap 7

Welke content staat op de website
Een website dient aantrekkelijk te zijn om naar te kijken / te bezoeken. Wanneer er alleen grote stukken tekst op staan, dan zal de gemiddelde bezoeker direct afhaken. Een aantrekkelijk
design met een overzichtelijke navigatie zal bijdragen aan meer bezoekers, een lager bouncepercentage, een langere sessieduur
etc.

Bedenk bij het opstellen van je tekst dat deze voor de bezoeker relevant en overzichtelijk gepresenteerd hoort te zijn.

webanalyse-marketing-communicatie-reclamebureau-exposure-website-webdesign-website-google-beelden

Stap 8

Vergeet niet je foto´s te voorzien van ALT text
Beelden dragen bij aan een aantrekkelijk design van een website, echter foto´s kunnen je ook helpen om je indexering positief te beïnvloeden.

Daarom kijken wij bij het opstellen van een webanalyse ook naar de indeling van beelden.

Maak gebruik van onze software 100% responsive 100% score bij Google

Stap 9

Desktop versus mobiel
Het gebruik van mobiel dataverkeer is geen nieuws. Echter het goed functioneren van een website op een smartphone is niet standaard.

Aan deze stap wordt wel eens voorbij gegaan, met als resultaat dat een website niet ´lekker´ op een telefoon is te zien. Tijdens onze webanalyse testen we via Google Webmasters of een website echt mobielvriendelijk is.

webanalyse-exposure-google-indexeren-meer-bezoekers-op-je-website

Stap 10

Indexering van de website
Als een website online staat, wil dit niet zeggen dat zoekmachines direct alle pagina´s van de website gaan doorlopen op relevante informatie. Het komt zeker niet zelden voor dat er maar enkele pagina´s worden geïndexeerd.

Tijdens het opstellen van de webanalyse onderzoeken we waarom bepaalde pagina´s niet worden geïndexeerd en voeren deze pagina´s indien gewenst toe aan de indexering van de zoekmachines.

SEO-optimalisatie-Exposure-zrogt-dat-u-website-gevonden wordt