marketingstrategie-marketing-communicatiebureau-exposure

de marketingstrategie moet passen in de totale strategie van de onderneming

Marketingstrategie

Belangrijk is dat een marketingstrategie deel uit maakt van een groter geheel. De strategie moet passen in de totale strategie van de onderneming.

Een goede marketingstrategie maakt het verschil. Een gedegen marketingstrategie geeft je een goede basis én houvast voor het vermarkten van je product of dienst, of om nieuwe klanten of markten te vinden.

Verder helpt het je om je marketingbeleid consistent te houden. Dat schept duidelijkheid naar je doelgroep en werkt het meest effectief.

Exposure kan een strategisch marketingplan en / of een operationeel marketingplan voor je opstellen. Het verschil bij de plannen is dat het strategisch plan in gaat op de vraag ´wat´, waarbij bij het operationeel plan meer de nadruk ligt op de vraag ´hoe´.

Marketingdoelstellingen

Voor het bepalen van de marketingdoelstellingen, toetsen wij deze altijd eerst aan jouw ondernemingsdoelstellingen. Een match zorgt voor een goed resultaat.

SWOT analyse

Voor het bepalen van de marketingstrategie gebruiken wij een interne en externe omgevingsfactoren analyse (SWOT). Deze analyse is bepalend voor de gehele marketingstrategie.

Marketing communicatiebureau

Exposure is een marketing communicatiebureau. We zetten marketingplannen om in uitvoerbare trajecten met ondersteunende communicatie.

Kernwoorden bij onze campagnes zijn:

● Creativiteit
● Onderscheidend
● Resultaat

Marketing werd jarenlang gedefinieerd door de vier P’s: Product, Prijs, Plaats en Promotie. In relatief korte tijd zijn daar nogal wat P'tjes bij gekomen. Dat gebeurt niet zomaar, de wereld van de marketing verandert snel. Wij gebruiken die snelheid.

We kennen de P’s, maar gaan ook verder, want ook nieuwe kanalen als online marketing zijn toch niet meer weg te denken. Het streven is naar een optimale mix van middelen zodat de campagne zo effectief mogelijk is.

Marketingbeleid & marketingmiddelen

Bij het opstellen van de marketingstrategie zal altijd een marketing analyse plaatsvinden.

Met de marketing analyse kijken we naar het huidige  marketingbeleid en de marketingmiddelen die gebruikt worden.

Daarnaast brengen we de mogelijkheden van andere, door ons relevant geachte marketingmiddelen bij je onder de aandacht. Op deze wijze is het mogelijk om een goed onderbouwde strategie op te stellen.

Online marketing

Zoekmachine marketing (ook wel ‘SEO’ genoemd) is het instrument bij uitstek om je website in zoekmachines beter vindbaar te maken. Door je website te optimaliseren voor Google kunnen potentiële klanten de weg naar je bedrijf veel makkelijker vinden.

Zoekmachine marketing (SEO) en linkbuilding zijn anno nu dan ook erg interessant om voor bedrijfsdoeleinden in te zetten. Zoekmachine Google speelt hierin een belangrijke rol.